DesignBlog
DesignBlog RSS Feed

10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersons

12. maijs, 2011. Autors: designBlog

reinis petersons  10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersons

Reinis Pētersons (www.reinispetersons.com) ir viens no aktīvākajiem un interesentākajiem pēdējā laika ilustratoriem. Šajā gadījumā nav arī viennozīmīgs apzīmējums “ilustrators”, jo, neskatoties uz to, ka iznākusi virkne grāmatu ar viņa ilustrācijām, Reinis darījis un dara daudz ko citu, piemēram, šobrīd strādā arī pie savas animācijas filmas. Vienu gan var teikt noteikti – Reiņa darbi ir pilni ar asprātību, vienalga, vai tā ir ilustrācija, animācija, reklāma vai māksla un vienalga, sev vai citiem. Grūti iztēloties kādu, kuram nepatīk, piemēram, ilustrācijas grāmatai Mēnesim robs (visi manis sastaptie bērni ir bijuši sajūsmā). Fanu rindas, šķiet,  tikai augs, jo jaunākie un topošie darbi ir ne mazāk apbrīnojami. Loģiski, ka mūs interesēja noskaidrot, kas Reinis Pētersons ir par putnu… vai zvēru…

00 cingo 1 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersonsshlop 021 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersonsshlop 01 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersons

1. Pastāsti, lūdzu, par sevi – kas esi un ko dari?
Nu, esmu dzimis Rīgā, 1981. gadā, arhitektu ģimenē. Bērnību pavadīju Aizkrauklē un Jūrmalā. Mācījos Rīgas 3. vdsk., Pumpuru 4. vdsk., pēcāk iestājos Rozentāļos, un vidusskolas beigās vēl gāju pie Andreja Granta mācīties fotogrāfiju. Pēc tam iestājos Mākslas Akadēmijā. No 1999. sāku strādāt dažādos dizaina kantoros, pēcāk frīlancēju. Tad atkal nostrādāju Leoburnetā kādu laiciņu, līdz pabeidzu Vizuālo komunikāciju. Pēc tam nonācu McCannā pie Armanda Leiša, kur arī sāku tā pa īstam sajust drēbi – kas ir kas dizainā un idejās, kas attiecas uz reklāmu. No tā brīža tur arī strādāju par mākslinieku un radošo, līdz vienā brīdī tomēr sapratu, ka tas nav īsti tas, ar ko gribu nodarboties diendienā. 2009. gada sākumā reklāmai pārvilku strīpu un aizgāju strādāt uz animācijas filmu studiju „AtomArt” pie Edmunda Jansona. Palīdzēju pabeigt filmu „Pavasaris Vārnu ielā”, vienlaicīgi pamācījos arī animāciju. Nu, un kā mākslinieks atomārtā joprojām arī darbojos. Svaigākais – tikko „Berimoru” atklāja animācijas filmas „Lupatiņi” pilotepizode, kurai taisīju tēlus un vidi. Visam paralēli strādāju arī pie savas animācijas filmas par cirkus lāci, kas cīnās ar eksistenciāliem jautājumiem. Filma tiek zīmēta ar ogli uz papīra un top jau vairāk kā gadu, un, cerams, ka pirmizrādi piedzīvos jau šovasar. Vēl ir bijusi ļoti interesanta sadarbība ar Mona de Bo un Gaujartu – kā albumu, tā arī koncertu vizuālajā noformēšanā. Izdevniecībā „Liels un Mazs” ir iznākušas piecas ilustrētas bērnu grāmatas. Šad un tad arī daru citas lietas un piedalos izstādēs. Šobrīd darbojos arī kā freelance ilustrators. Tas būtu par izcelsmi un profesionālo līniju. Kas es esmu – nevaru atbildēt, nezinu.

screenshot 1 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersonsscreenshot 16 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersons3 bize blck 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersons

2. Tu saki, ka darbojies kā ilustrators, animators, mākslinieks… kā vienā vārdā būtu nosaucama tava nodarbošanās?
Ja pareizi atceros, Kaspars Podnieks vienā intervijā teica, ka „mākslinieks” mūsdienās izklausās kaut kā glupi. Un jāpiekrīt, un arī tu, redz, – prasi man konkrēti definēt lauciņu, kurā es darbojos. Bet tā nu manā gadījumā ir sanācis, ka man to interešu lauks ir samērā plašs, tāpēc, no vienas puses, būtu jālieto tas pats vecais labais „mākslinieks”, konkrētāk nevaru īsti pateikt. Tieši šobrīd mani varētu uzskatīt par 95% ilustratoru un 5% animatoru. Pirms gada tie bija citi procenti, un vēl pirms gada tie bija citi amati utt. Viss mainās.

3. Ar ko, tavuprāt, atšķiras labas ilustrācijas no sliktām? Vai laba māksla no sliktas?
Es zinu, ka man tā nav oriģinalitāte, vēstījums vai cita konkrēta kvalitāte. Mani uzrunā sajūta, kas tur tajā darbā ir. Ko es varu sasaistīt, attiecināt uz sevi kaut kādā veidā. Tas man to padara par labu.

4. Ko dari, kad nestrādā?
Cenšos veltīt laiku ģimenei un draugiem.

000 lacis 1 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersons000 lacis 3 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersons003 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersons

5. Ko tev patīk zīmēt visvairāk un ko vismazāk?
Runājot tīri tematiski, tas būtu tā: patīk zīmēt visu, kas ir organisks – cilvēkus, dzīvas radības. Ne tik ļoti ķertos zīmēt māju fasādes. Bet ar to patikšanu vai ne parasti ir tā, ka tas ir atkarīgs no visādiem apstākļiem. Labāk laikam ir zīmēt tad, kad nav ne ārēja, ne iekšēja spiediena un netiek uzstādītas nekādas ekspektācijas, toties ir konkrēta tematiskā bāze, un tālāk tiek būvēts intuitīvi – ar skatīšanos – kas sanāk, kas der tai lietai, kas varbūt atkal – ne tik ļoti. Un ar nepatikšanu ir pretēji – ja ir uzlikts kāds konkrēts un rāmis, tad radošumam paliek maz vietas, sanāk tāda kā amatniecība vairāk. Nepatīk man arī zīmēt tādas lietas, kas man īsti nepadodas, vardes, piemēram. Kā arī precīzus interjerus un perspektīvas arī man neceļas roka ķibināt. Kaut kā organiskāk liekas zīmēt lietas vienā piegājienā. Laikam esmu tāds cilvēks, kam vajag uzreiz redzēt to rezultātu, dabūt gatavības stadijā no sākuma līdz beigām. Tāpēc mēģinu vienu bildi netaisīt nedēļu, piemēram.

6. Ja tagad varētu visu sākt vēlreiz, pieņemsim, no 18 gadu vecuma, ko tu mainītu?
Nezinu. Droši vien neko daudz. Varbūt veikalā ņemtu vīnu no augstāka plaukta.

mufa 009 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersonsmufa 013 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersonsmufa 057 150x150 10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersons

7. Trīs lietas, ko tu ieteiktu tiem, kas grib kļūt par ilustratoriem?
Man jau nu gan liekas, ka to ceļu, veidu un piegājienu ir tik daudz, ka tādi konkrēti padomi īsti neder. Nu, droši vien pirmkārt – saprast pašam, ko un kā gribētos darīt. Un tad mēģināt atrast iespēju kaut ko arī reāli sākt darīt. Otrkārt – un šo nevar uzsvērt par daudz – vajag darīt daudz, daudz zīmēt. Jo tikai tā var saslēgt aci-smadzeni-roku – ar daudz darba. Labi būtu arī kaut kādi akadēmiski pamati, jo tur ieliek dažādas tehnikas, anatomiju utt. – visu, kas pēc tam visādi noder.

8. Kas, tavuprāt, nepieciešams, lai sasniegtu lielisku rezultātu?
Svarīgi, lai tā darāmā lieta patiktu, tad arī gribas plēsties, kamēr sanāk labi.

9. Kādēļ bieži izvēlies zīmēt digitāli? Piem. Mēnesim robs, Čingo baba..?
Tas dod lielāku kontroli pār procesu, salīdzinot ar real-life medijiem. Ctrl+Z, Ctrl+T, Ctrl+Shift+S, utt.  – šīs lietas, turklāt šādā veidā viss tomēr notiek ātrāk – nekas nav jāžāvē, var saglabāt dažādas stadijas/versijas utt. + nevajag gādāt par darbnīcu, krāsām, materiāliem utt. Tas man tā ir šobrīd. Kā būs tālāk – dzīvosim, redzēsim – vēl nezinu.

10. Kādi ir tavi nākotnes plāni?
Šovasar Aizkrauklē vajadzētu nojaukt lielo šķūni, jo tas ir galīgi šķībs un var uzgāzties avenājiem virsū. Bet tas tā. Nu nav man nekādu nākotnes plānu.
 Redzēs, kas būs, tad skatīsies.

Vāka attēls Reinis Pētersons 17:17.
Vairāk attēlu un info www.reinispetersons.com

Tagi: , , ,

4 komentāri rakstam “10+10 intervija / ilustrators Reinis Pētersons”

  1. Artis saka:

    Reinis rulz!

  2. [...] Designblog ir parūpējies par nelielu interviju ar vienu no aktīvākajiem un interesentākajiem pēdējā laika ilustratoriem un lielisku cilvēku – Reini Pētersonu, kurš paralēli zīmēšanai un animācijai šovasar Aizkrauklē plāno nojaukt lielo šķūni. Nav komentāru [...]

  3. Zzz saka:

    Jā, Reinis ir dzīvnieks!

  4. Karlis saka:

    Ir kruts, jaa.

Atbildēt

You must be logged in to post a comment.

© 2009-2019 designblog.lv / dzinējs: WordPress / hosted on: HIP