DesignBlog
DesignBlog RSS Feed

10+10 intervija ar MiiT

21. februāris, 2011. Autors: designBlog

miit 17.17  10+10 intervija ar MiiT

Visdrīzāk, ka, pārvietojoties pa Lāčplēša ielu, būsiet pamanījuši vietu ar velosipēdiem logos (starp Brīvības un Baznīcas ielu) – tur atrodas MiiT –  pa dienu tur var pirkt un labot riteņus vai nākt ēst, bet vakarā sēdēt, dzert, dejot, rullēt un citādi saviesīgi izklaidēties. Oficiāli vieta ir velo- veikals/darbnīca/kafejnīca/bārs/atpūtas stūrītis/dizaina studija un novietne.
Pirmās reizes tur esot, sajūtas bija diezgan dažādas – tā kā pārvietojos ar normālu pilsētas velosipēdu, tad, no vienas puses, jutos kā savējais. Bet kad arvien vairāk jauniešu iestumj pa durvīm savu fiksīti, rodas aizdomas, ka varbūt te drīkst nākt tikai tie, kas prot bremzēt ar kāju un vismaz vienu velosipēdu tur mājās pie sienas.
Tomēr, esot tur vēlreiz, kaut kā sanāca parunāt ar Andri, kas ir viens no MiiTniekiem, un viss izrādījās pilnīgi citādi.
MiiT ir izveidojuši 3 džeki – Raivis, Gundars un Andris, kuri iepriekš bijuši pārdošanas speciālists, vides reklāmas plānotājs un reklāmas aģentūras projektu vadītājs, un vienkārši nolēmuši darīt to, ko vēlas! Turklāt MiiT ir viens no nedaudzajiem, kam vizuālos materiālus veido viens dizainers – ir piestrādāts gan pie weba, gan plakātiem uz ielām un interjera. Bet par visu pēc kārtas.

1. Pastāstiet par sevi un MIIT!
Mēs esam 2 brāļi un brālēns, auguši Jelgavā, nu jau labu laiku esam pilna laika rīdzinieki. Aptuveni pirms gada valsts radīja [stimulējošus] apstākļus pašiem sava uzņēmuma veidošanai. Ar riteņiem uz TU esam kopš mazotnes, Andris un Gundars ir profesionāli nodarbojušies ar BMX riteņbraukšanu, pirmais starts jau četru gadu vecumā, 17 tur pavadītajos gados ir uzkrāta pamatīga pieredze, lai šobrīd starp velosipēdiem justos kā zivs ūdenī.  Tas arī ir viens no iemesliem, kāpēc attīstījās šāda, ar riteņiem saistīta ideja. Zinājām, ka ar riteņiem vien būs par maz, lai radītu ko atšķirīgu, bija vajadzīgs jauns, iespējams, pat Latvijā unikāls koncepts. Apkopojot pašu pieredzi, citviet pasaulē redzēto ar savām idejām, kļuva skaidrs, ko darīsim. Palika tikai viens nozīmīgs punkts – izdomāt vārdu šim jaunajam projektam. Izvērtējām vairākus variantus, līdz apstājāmies pie vienkāršā, bet multifunkcionālā MiiT, nozīmes tam ir vairākas, gan kā miit pedāļus, gan kā satikšanās vieta, latviskojot vārtu meet.

MW8J42361 475x316 10+10 intervija ar MiiT

2. Kā jums izdevās tikt no ieceres līdz gatavām telpām Lāčplēša ielā?
Piemērotas telpas MiiT radīšanai bija viens no grūtākajiem etapiem. Šķietami pārpildītajā piedāvājumu klāstā kvalitatīvu variantu nebija daudz. Telpu jautājums mums aizņēma aptuveni 2 mēnešus, līdz pieņēmām lēmumu par telpām Lāčplēša ielā. Nācās mazliet pārskatīt finanšu aprēķinus, jo pēdējais variants bija dārgāks par aprēķinos pieņemtajiem, tomēr sapratām, ka attīstības perspektīvas šai vietai ir krietni lielākas. Šobrīd grūti iedomāties mūs citā vietā vai mazākās telpās.

3. Kur jūs atradāt finansējumu?
Daļu esam ieguldījuši paši, ir palīdzējuši vecāki, tomēr lielākā daļa ir bankas finansējums. Bez bankas diez vai būtu sanācis tas, ko esam iecerējuši. Savu projektu pieteicām Hipotēku bankas uzņēmējdarbības atbalsta programmā, saņēmām gan bankas, gan ESF finansējumu. Biznesa plānu rakstījām aptuveni 2 mēnešus, lai gan visas formalitātes, izvērtēšanas un saskaņošanas ar banku aizņēma vairāk par 4 mēnešiem. Process nebija viegls, bija saspringts darbs, arī pa naktīm.
Ir plāni arī nākotnei, tiek meklēti dažādi papildu atbalsti un finanansējumi, plānojam pieteikties arī citās atbalsta programmās.

IMG 2537 150x150 10+10 intervija ar MiiTIMG 2495 150x150 10+10 intervija ar MiiTIMG 2576 150x150 10+10 intervija ar MiiT

4.Vai Rīga un Latvija vispār ir piemērotas, lai pārvietotos ar velosipēdu?
Jā, viennozīmīgi. Rīga un Latvija kopumā ir plakanas, te nav lielu kalnu, kas varētu apgrūtināt pārvietošanos ar velosipēdu, kā piemēram, tas ir kalnainajā Šveicē.
Cits jautājums, vai Rīgas un Latvijas sabiedrība tam ir gatava? Šobrīd vēl ne, bet labā ziņa ir tā, ka šī situācija ar katru gadu uzlabojas. Pēdējos gadus arī ziemā ir redzami riteņbraucēji, kas velosipēdu izmanto  par galveno pārvietošanās līdzekli, nav noslēpums, ka daļēji to veicinājusi arī situācija valstī.  Pamazām jāmaina riteņbraucēju, autovadītāju un apkārtējo cilvēku attieksme vienam pret otru, jo riteņbraucēju skaits noteikti pieaugs, un tas ir patīkams fakts.

5. Kā saprotu, tad paši esat iecienījuši braukt ar fiksīšiem – kas jūs tajā saista? Un kādēļ vispār, jūsuprāt, fiksīši pēdējos gados ir kļuvuši tik populāri?
Iemesli ir dažādi. Daži no tiem ir: atgriešanās pie saknēm – maksimāli viekāršojot riteņa konfigurāciju; mazā svara dēļ velosipēds ir krietni vieglāks un ātrāks, kā arī samazinās izmaksas uz  dažāda veida apkopēm, kas nepieciešamas divriteņiem ar ātrumiem, bremzēm, amortizatoriem u.tml.
Vēl viens, iespējams, svarīgākais iemesls ir sajūta, kāda ir, braucot ar fiksīti. Tas īsti nav aprakstāms… to varētu saukt par ciešo saiti ar riteni un ceļu, jo kājas ir ’saslēgtas’ ar katru rata apgiezienu, kaut kā tā. Lai to saprastu, tas viennozīmīgi ir jāizmēģina.

miit serviss 475x507 10+10 intervija ar MiiT

6. Kādus ričukus pie jums var nopirkt un kādus nekad nevarēs?
Galvenokārt koncentrējamies uz kungiem un dāmām kā pilsētas braucējiem, tādēļ piedāvājumā diez vai būs atrodami kalnu vai profesionālam sportam paredzēti riteņi. Pašiem pie sirds tuvāki ir fiksīši – šosejas vai treka riteņi bez brīvgaitas. Saviem klientiem ar prieku piedāvājam arī citus vienātruma velosipēdus. No mūsu būvētajiem divriteņiem nevienam nav vairāk par vienu ātrumu, jo uzskatām, ka pilsētā tas nav nepieciešams. Protams, arī velosipēda izskatam un svaram ir liela nozīme, tāpēc cenšamies to atbrīvot no visiem liekajiem ‘loriņiem’, panākot askētisku gala rezultātu.

7. Cik pie jums maksā ričuks?
Cenas ir dažādas, sākot no summām tuvu 100 latiem par lietotu – atjaunotu riteni, līdz pat 200 latiem par labu – mūsu būvētu pilsētas riteni vai fiksīti. Protams, ir bijuši arī ļoti individuāli risinājumi ar īpaši kvalitatīvām dataļām un dizainu, šādu divriteņu cena gan ir krietni pāri 200 latiem. Katrā ziņā, katrs mūsu pārdotais velosipēds savā ziņā ir individuāls, jo tam diez vai atradīsies dubultnieks. Būvējot vai remontējot ikvienu divriteni, cenšamies ielikt maksimāli daudz pūļu, ar prieku izdarām vairāk nekā tiek gaidīts, un pircējs, protams, to novērtē.

Ruljucinas2 01 150x150 10+10 intervija ar MiiTspoke002 150x150 10+10 intervija ar MiiTSPOKE004 150x150 10+10 intervija ar MiiT

8. Jūs esat viena no nedaudzām iestādēm, kam grafisko dizainu veido viens dizainers. Pastāstiet, kā tas viss jums notiek!
Mūsu dizainers ir Edgars Rodiņš (www.rodins.lv) – labs draugs un nu jau gandrīz viens no mums, MiiTiešiem. Viss sākās ar to, ka Edgars pašā sākumā palīdzēja ar grafiskajiem darbiem. Tā soli pa solim esam nonākuši līdz tam, ko jūs redzat šodien. Viss notiek nepiespiestā gaisotnē, parasti idejas atnāk pašas no sevis. Noteikti negribam piekopt standarta lietas, pēc iespējas vairāk cenšamies eksperimentēt un izmēģināt kaut ko jaunu, tas bieži vien nostrādā. Katrā ziņā pozitīvo rezultātu dod tas, ka mēs pilnībā viens otram uzticamies un ļaujam izpausties pēc saviem ieskatiem. Pagaidām viss kārtībā. :)

bike coffee love 475x377 10+10 intervija ar MiiT

9. Kādas 3 lietas jūs ieteiktu tiem, kas tikai štuko par savu ideju realizēšanu dzīvē?
Pirmkārt jau nebaidīties realizēt savas idejas. Jā, ir grūti. Līdz tam arī mēs visi esam strādājuši algotu darbu, katru mēnesi rēķinājāmies ar noteiktu naudas daudzumu, bet, sākot savu biznesu, ir lietas, kas mainās, visi spēki, līdzekļi ir jāatdod biznesa uzsākšanai, pats svarīgākais ir nenobīties no neziņas, kas un kā būs. Ir jābūt pārliecinātam, ja tā ir, tad viss izdosies.
Otrkārt – netaisīt pakaļdarinājumus esošām lietām vai projektiem. Pamanīti tiks tie, kuri ies jaunu ceļu, radīs jaunas idejas. Cilvēks pie esošā ātri pierod, lai pārsteigtu, ir jāeksperimentē, jābūt inovatīvam, nav jābaidās realizēt radošas un trakas idejas.
Trešā lieta, socializējieties, lietojiet sociālās platformas.

10. Kādi ir jūsu nākotnes plāni?
Plāni ir lieli. :) Pirmkārt, ir jāattīsta pašreizējās funkcijas – velodarbnīca un veikals, nāk pavasaris un īstais trakums tik priekšā, protams, arī kafejnīca, tik tikko esam palaiduši virtuvi, tas noteikti aktīvāku darīs arī dienas dzīvi MiiTā.
Tuvojoties pavasarim, lielā plānā ir āra terase pagalmā, ceram, ka tur varēs ķert jau pirmos siltos saules starus. Ilgtermiņā vēlamies aktīvāk iesaistīties riteņbraucēju problēmu risināšanā sabiedrības līmenī, rīkot dažādus pasākumus. Iespējams, uztaisīsim kādas riteņa detaļas šeit uz vietas, Latvijā. Plāni ir vēl un vēl…par tiem noteikti dzirdēsiet vai redzēsiet.

Vāka attēls: MiiT plkst. 17:17
Vairāk par MiiT: www.miit.lv

Foto: Jānis Saliņš

Tagi: , , , , ,

2 komentāri rakstam “10+10 intervija ar MiiT”

  1. Liene saka:

    Malači, puiši! Lai veicas arī turpmāk.. un jā, man pašai ar gribētos kādu no miit riteņiem..

  2. [...] This post was mentioned on Twitter by Dainars, designBlog Latvia. designBlog Latvia said: 10+10 intervija ar MiiT velo kafejnīcas/bāra/veikala/darbnīcas radītājiem Raivi/Gundaru/Andri: http://t.co/1ZEyh2m [...]

Atbildēt

You must be logged in to post a comment.

© 2009-2019 designblog.lv / dzinējs: WordPress / hosted on: HIP